علت بازدید کارشناس بیمه از منزل

Rate this post
211 views
1
علت بازدید کارشناس بیمه از منزل
Rate this post

علت بازدید کارشناس بیمه از منزل

بیمه آتش سوزی در مقایسه با بیمه های دیگر بیشتر مورد توجه افراد قرار گرفته است.

بیمه آتش سوزی نوع های مختلفی دارد از جمله آتش سوزی منزل ، صنعتی و تجاری و خوشبختانه مبلغ حق بیمه آتش سوزی بسیار کم می باشد.

اما در این میان، برای بعضی بیمه ها لازم است که کارشناس از منزل بازدید داشته باشد. با ما همراه باشید تا اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان قرار دهیم.

بیمه آتش سوزی چیست؟

منظور از بیمه آتش سوزی یعنی جبران آسیب های مالی از هر گونه حادثه آتش سوزی، صاعقه، انفجار به اموال اشخاص می باشد و معمولاً دراین بیمه هزینه های خسارات جانی پرداخت نمی شود. خطرات اصلی بیمه آتش سوزی شامل صاعقه و انفجار و آتش سوزی هستند و در کنار این موارد یک سری خطرات اضافی هم در پوشش بیمه نامه های آتش سوزی می باشد که شخص بیمه گذار با پرداخت یک حق بیمه اضافی می تواند خطرات اضافی را تحت پوشش بیمه نامه خود قرار دهد و از جمله زلزله، آتشفشان، بهمن، ترکیدگی لوله آب، طوفان، گردباد، سقوط هواپیما، برخورد  یک جسم خارجی با منزل، رانش زمین، نشت گاز و آتش سوزی، فرو نشستن چاه های فاضلاب و غیره.

در بعضی از موردهای بالا لازم است کارشناس بیمه بازدید از منزل انجام دهد تا بیمه آتش سوزی را صادر نمایند.

بازدیدهای اولیه بیمه نامه آتش سوزی

برای صادر نمودن بعضی از بیمه نامه های آتش سوزی مثل خرید بیمه آتش سوزی منزل، لازم است کارشناس بازدیدهایی را انجام دهد. کارشناس بازدید اولیه یعنی فردی که به عنوان کارشناس از محل مورد بیمه بازدید کرده و خطرات احتمالی آن خانه را ارزیابی می کند. زیرا در بعضی موارد دیده شده بعضی از بیمه گذاران حقیقت را به بیمه گر نمی گویند و یا مبلغ اموال را بیشتر از مقدار واقعی بیان می کنند. حسن نیت در انجام این بیمه نامه بسیار ضروری و واجب است. حال اگر در سال دوم خسارتی به خانه وارد نشد بازدید ثانویه در سال بعد صورت نمی گیرد. ولی اگر دچار خسارت و آسیب شود کارشناس باید مجدد از آن جا بازدید نماید و گزارشاتی را بنویسد.

هدف از بازدید

  • بررسی نمودن دقیق ریسک خطر
  • بررسی نمودن ایمنی منزل
  • دادن یک سری مشاوره ها به بیمه گذار
  • انجام یک سری اقدامات برای جلوگیری از آسیب
  • ارزیابی نقاط ضعف خانه وهم چنین نقاط قوت آن
  • و در نهایت تصمیم گیری نهایی در مورد ریسک خطر با دستور فرد بیمه گر

معمولاً در چه مواردی بازدید اولیه کارشناس صورت می گیرد؟

  • پوشش های مربوط به ترکیدن لوله (با وارد شدن هر گونه خسارت از طرف ترگیدکی لوله ها، وارد شدن منابع و مخازن آب در داخل فاضلاب و یا گرفتگی آب را تحت پوشش قرار می دهد)
  • رانش زمین (اگر زمین تحت نیروی جاذبه ها به حرکت در آید به آن رانش زمین گفته می شود. معمولاض در این موارد نیاز به بازدید دارد)
  • شکست شیشه (اگر شیشه های نصب شده به وسیله هر جسم خارجی شکسته شود)
  • دزدی یا سرقت (در صورت دزدی از خانه و یا شکستن در و پنجره جزو شکست حرز محسوب می شود و با داشتن این بیمه نامه خسارت جبران می شود)

با توضیحاتی که داده شد، می توانیم بگوییم که برای افرادی که برای حفظ سرمایه بیمه آتش سوزی خریداری می کنند، بهتر است که در صورت لزوم از اموال آن ها کارشناسی بازدید صورت گیرد. این کار باعث می شود که همه چیز به صورت واقعی و بر اساس عکس و گزارش کارشناس، صورتجلسه شده و در صورتی که در زمان پرداخت خسارت اختلاف نظر بین شرکت بیمه و بیمه گذار وجود داشت، بتوان به این کارشناسی صورت گرفته در روز خرید بیمه نامه استناد کرد و مسئله زودتر و عادلانه تر حل فصل می شود.

 

 

7 جولای 2021
لینک کوتاه

اشتراک گذاری مطلب

نظر خود را بنویسید

  1. هادی نیک
    22 نوامبر 21

    به نظر من که بهتره قبل از اینکه خانه یا ماشین رو بیمه کنن، بیان و ازش عکس بگیرن و به قول شما بازدید کنن. این باعث می شه که دیگه بعد از حادثه یا اتفاقی اگه خدای نکرده بیفته بهانه ای دست کسی نداده باشیم که خسارت رو پرداخت نکنن. هر چند که موقع عکس گرفتن و بازدید زحمت ایجاد میشه برامون ولی میارزه.

دانلود آهنگ جدید
کانال تلگرام صفحه اینستاگرام