خوردنی و بردنی‌های شیراز

Rate this post
215 views
0
Rate this post

خوردنی و بردنی‌های شیراز

وقتی اسم شیراز را می‌شنوید، یاد چه می‌افتید؟ دیدنی‌ها و اماکن تاریخی و حافظیه، یا سوغاتی‌های جذاب و صنایع دستی زیبای آن؟ شیراز همانطور که تعداد زیادی از مکان‌های مهم فرهنگی ایران را در خودش جای داده، سوغات خوردنی و صنایع‌دستی معروف و مشهوری هم دارد. در اینجا برخی از سوغات شیراز را به شما معرفی می‌کنیم که حتما در سفر آنها را امتحان کنید. در قسمت پایانی هم از روشی راحت برای سفر به شیراز برایتان خواهیم گفت.

فالوده شیرازی

با وجود اینکه پیدا کردن فالوده در بسیاری از شهرها راحت است، حتما در سفرتان به شیراز این دسر بهشتی را امتحان کنید. می‌توانید با ترجیح ترشی یا شیرینی، به فالوده‌تان آبلیمو یا شربت آلبالو اضافه کنید و در تابستان و هوای گرم شیراز، کمی خنک شوید.

عرقیجات

شیراز به باغ‌های بزرگش معروف است و به همین دلیل هم یکی از بهترین شهرها برای خرید عرقیات گیاهی محسوب می‌شود. در فصل بهار و بعد از ایام نوروز، فصل بهارنارنج است و در بسیاری از باغ‌ها مشغول برداشت محصول‌اند. عرق بهارنارنج، یا شربت، مربا، و چای آن را می‌توانید تهیه کنید و با هربار استفاده به یاد سفرتان در شیراز باشید. گلاب میمند، عرق بیدمشک، و عرق نسترن هم از دیگر عرقیجات معروف شیراز هستند.

مسقطی و کلوچه شیرازی

مسقطی، شبیه حلواست و طعم شیرین و لذیذی دارد که آن را در طعم‌های مختلف مانند پسته‌ای و زعفرانی آماده می‌کنند. در کنار مسقطی، کلوچه شیرازی که شبیه به نان برنجی‌ست را هم می‌توانید بخرید. این شیرینی تازه بسیار خوشمزه و نرم و لطیف است و خوردن آن را به هیچ وجه از دست ندهید.

گلیم، قالی، و نمد

عشایر و روستاییان فارس، گلیم و قالی‌هایی با طرح‌های متنوع و چشم‌نواز می‌بافند. در بازار شیراز می‌توانید آنها را ببینید یا به‌عنوان سوغات تهیه کنید و از ترکیب رنگ‌های دلنشین و هنر دست زیبایشان لذت ببرید. زیراندازهای نمدی هم که از مو و پشم گوسفند و بز درست شده‌اند، بافتی محکم دارند و جزء صنایع‌دستی پر زحمت به‌شمار می‌آیند.

سفر به شیراز

اگر تصمیم دارید برنامه سفر به شیراز را هرچه زودتر عملی کنید، کافیست سری به سایت اسنپ‌تریپ بزنید. در این سایت از خرید بلیط هواپیما شیراز تهران گرفته تا رزرو هتل و اقامتگاه را می‌توانید کاملا آنلاین و با بهترین قیمت‌ها و تخفیف‌ها انجام دهید. پس از انتخاب مقصد و مبدا و تاریخ رفت و برگشت، لیستی از پروازها با قیمت‌های متنوع و ایرلاین‌های معتبر برایتان نمایش داده می‌شود و بلیط هواپیما کیش تهران یا هر شهر دیگری را می‌توانید بخرید. فیلترهای مختلف اسنپ‌تریپ هم به شما کمک می‌کنند تا لیست پروازهای خارجی و داخلی را به طور دلخواهتان، براساس قیمت و نوع ایرلاین مرتب کنید و خرید بلیط سیستمی هواپیما یا چارتری را انجام دهید. تیم پشتیبانی اسنپ‌تریپ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما درباره بلیط هواپیما و رزرو هتل است.

26 ژوئن 2021
لینک کوتاه

اشتراک گذاری مطلب

نظر خود را بنویسید

دانلود آهنگ جدید
کانال تلگرام صفحه اینستاگرام